UWAGA!
TO JEST STRONA ARCHIWALNA.
AKTUALNE ZAPISY NA NASZE WARSZTATY
ZNAJDZIESZ:
WWW.WARSZTATY-TEATRALNE.PL
Instruktorzy
Piotr Filonowicz
Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja.
Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Stworzył Przędzalnię głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej.
Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa).
Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.
Tworzy liczne projekty artystyczne. Jest prezesem Fundacji Sztuki Współczesnej.
Aleksandra Kowalczyk
Aleksandra Kowalczyk – kulturoznawczyni, animatorka kultury, performerka. Zajmuje się głosem praktycznie i teoretycznie. Stypendystka Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie, gdzie studiowała bułgarski śpiew ludowy. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny. Współpracowała z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” oraz Teatrem Węgajty. Śpiewa w zespole Córy Mary, wykonującym archaiczne pieśni obrzędowe, oraz współtworzy duet improwizacji elektrowokalnej OM. W swojej pracy skupia się nad poszerzaniem możliwości głosu poprzez ruch, improwizację i techniki wokalne różnych kultur muzycznych.
Od 2015 roku współorganizuje z Piotrem Filonowiczem cykl warsztatów "Przędzalnia głosu”, w ramach którego prowadzi semestralne zajęcia z emisji głosu oraz warsztaty weekendowe o różnej tematyce (podstawy improwizacji wokalnej, bułgarska technika wokalna i pieśni tradycyjne).
Anna Andrzejewska
Aktorka, lalkarka, performerka. Absolwentka Wydziału Lalkarskiego PWST Filii we Wrocławiu. Stypendystka rektora PWST, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej”. Uczestniczka międzynarodowych warsztatów: m.in. „Gaudeamus Theatrum” w Hradec Kralovć czy „Arte Drammatica' w Spoleto. W 2016 roku pojawiła się po raz pierwszy na dużym ekranie, grając główną rolę w filmie krótkometrażowym „Chryzantemy” w reż. Magdy Zambrzyckiej. W 2017 roku zadebiutowała na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu w spektaklu „Hymn do miłości” Marty Górnickiej. Współtwórczyni Układu Formalnego, niezależnej grupy teatralnej utworzonej przez absolwentów PWST Filii we Wrocławiu.
Ewa Małecki
Ewa Małecki, absolwentka wiedzy o kulturze w Katedrze Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz reżyserii na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Reżyseruje spektakle telewizyjne i teatralne, słuchowiska, czytania sceniczne oraz formy wizualne. Do tej pory reżyserowała między innymi w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, Teatrze Telewizji, Teatrze Polskiego Radia, Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy, Teatrze Śląskim, Teatrze Nowym w Poznaniu. Jej debiut reżyserski w pracy z kamerą, spektakl na podstawie dramatu Moniki Siary Widok z mojego balkonu, był nagrodzony za reżyserię podczas TEATROTEKAFEST 2019 oraz został uhonorowany Gold Remi na WORLDFEST HOUSTON 2020, został uznany za najciekawszy debiut reżyserski sezonu w plebiscycie miesięcznika Teatr, a także znalazł się w oficjalnej selekcji Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje 2020. Laureatka SCRIPT PRO AUDIO 2020 za scenariusz słuchowiska Myśli i uczucia dozwolone. Interesuje ją psychologia, przede wszystkim mechanizmy obronne oraz teoria postpamięci i przepracowywania osobistych i grupowych (rodzinnych, klasowych, narodowościowych) traum. Do spektakli wprowadza elementy teatru fizycznego oraz tańca. Jej ulubiona poetyka to realizm magiczny. Zajmuje się również edukacją teatralną.
Arkadiusz Ziętek
W latach 2003-2019 kierownik artystyczny Interkunst e.V. w Berlinie. W swoich międzynarodowych projektach łączy różne dyscypliny sceniczne, zapraszając aktorów, muzyków, tancerzy, artystów cyrkowych. Jako reżyser, aktor, scenarzysta, trener, organizator angażuje się w projekty dotyczące problemów społecznych. W pracy teatralnej i pedagogicznej kładzie duży nacisk na interaktywność i spontaniczność, korzystając z wielu metod i technik teatralnych, których uczył się od ich twórców i mistrzów: impro, teatr uciśnionych, method acting, teatr ze społecznością, techniki dramowe. W 2007 roku razem z Mike’iem Hughes’em poprowadził jeden z pierwszych w Polsce warsztatów teatru “Impro”, który był ważnym impulsem do dynamicznego rozwoju tego gatunku w kraju. Prowadzi warsztaty teatralne oraz autorskie szkolenia wspierające umiejętności interpersonalne w zakresie: spontaniczności, kreatywności, komunikacji i wystąpień publicznych oraz budujących i integrujących grupę.
Natalia Sołtysik
Absolwentka filmoznawstwa UJ w Krakowie, Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej w Warszawie i Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Asystowała Robertowi Wilsonowi podczas jego projektu „Akropolis/Symptoms”. Zadebiutowała w warszawskim Teatrze Współczesnym spektaklem „Szafa”wg Mishimy Yukio, gdzie wyreżyserowała później „Historię miłosną” wg J.L. Lagarce'a. Pracowała w warszawskim Teatrze Ateneum, Współczesnym w Szczecinie, Współczesnym we Wrocławiu, a także w teatrach w Tarnowie, Olsztynie i Słupsku. Reżyserowała dyplomy aktorskie (PWST Kraków, Szkoła Haliny i Jana Machulskich, WSKiMS im. J.Giedroycia). Realizowała czytania dla Instytutu Rumuńskiego, Teatru Rozmaitości w Warszawie i Teatru Nowego w Poznaniu. Ostatnie jej prace to „Skrzywienie kręgosłupa” I. Lausund, Teatroteka wg M. Prześlugi „Nie ma” i „Wszystko jest dobrze, jesteśmy szczęśliwi” M. Prześlugi.
Judyta Berłowska
Reżyserka i pedagożka teatru, absolwentka Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST i Wiedzy o Teatrze AT w Warszawie. Zajmuje się reżyserią teatralną oraz pedagogiką teatru, realizuje spektakle dla dzieci,
młodzieży i dorosłych. Otrzymała nagrodę za reżyserię spektaklu „Mazagan. Miasto”Beniamina M. Bukowskiego w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 2020 oraz Grand Prix na Forum Młodej Reżyserii 2014 za „Bez ojcowizny” Czechowa.
Reżyserowała w takich teatrach jak Teatr Horzycy w Toruniu, Teatr Dzieci Zagłębia w Będzinie, Teatr Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Kubuś w Kielcach, Teatr Słowackiego w Krakowie, Teatr Miejski w Gliwicach, Teatr Norwida w Jeleniej Górze. Wielokrotnie pracowała jako instruktor teatralny oraz wychowawca w ramach obozów, kolonii, półkolonii, Lata w Teatrze.
Anna Wolszczak
Reżyserka (AST Wrocław), teatrolożka (KUL Lublin) i instruktorka teatralna. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia artystyczne, Rose Bruford College w Londynie oraz European Theatre Convention (ETC) w Berlinie.
W swojej twórczości skupia się na budowaniu autorskiego języka teatru wizualnego oraz materii ożywionej. W procesie twórczym lubi balansować pomiędzy działaniami fizycznymi, performansem i sztukami wizualnymi. W pracy z aktorem ważna jest dla niej relacja ciało – obiekt. Interesuje się psychologią dziecka, dlatego często w swoich spektaklach porusza tematykę dorastania i cykliczności.
Podczas prowadzenia warsztatów teatralnych najbardziej porywa mnie wyobraźnia uczestników, to co abstrakcyjne, dziwne, szalone i do góry nogami!
Prowadzi w ramach WSAD przedmiot "Teatr formy"
Bianka Filonowicz
Związana z grupą capoeiry angoli Zimba, studiem Kokyu oraz różnymi szkołami jogi. Interesują ją sztuki walki, taniec, teatr i improwizacja. Z wykształcenia terapeutka zajęciowa. Studiowała ponadto w szkole animatorów kultury na kierunku tańca. Brała udział w wielu warsztatach (OWTW, Cyrkulacje, Rusza Festiwal, Struna Ciała…). Uczyła się teatru fizycznego, kontaktu improwizacji, improwizacji ruchowej, tańca współczesnego, śpiewu tradycyjnego. Pracowała również jako opiekunka w przedszkolu Academy International. Organizuje liczne projekty, warsztaty i spotkania warsztatowe. Zgłębia różne techniki medytacyjne.
Prowadzi miejsce warsztatowe Dom w Lipkach.
Kamila Brodacka
Aktorka teatralna i filmowa, aktorka dubbingowa, instruktorka teatralna, lektorka.
Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. Uczestniczka licznych warsztatów aktorskich m.in z Techniki Chubbuck w Chubbuck Studio Polska, z Techniki Grotowskiego z Tomaszem Rodowiczem, warsztatów wokalnych z Maureen Scott. Ukończyła Kurs Instruktorów Teatralnych w Teatrze Ochoty. Współpracowała z Teatrem Narodowym w Warszawie, z Teatrem Polskim we Wrocławiu, Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Polskim w Podziemiu. Znana z takich produkcji jak „Erotica 2022,” „Na dobre i na złe”, „Bo we mnie jest seks”, „Szadź„ czy „Ultraviolet”.
Swoją pasją do teatru i aktorstwa dzieli się z innymi, prowadząc warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Maciej Zuchowicz
Aktor teatralny, telewizyjny, dubbingowy. Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Współpracował m. in. z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu oraz warszawskimi teatrami: Dramatycznym, Druga strefa, Scena, Teatrem Ochoty, a także z Teatrem Polskiego Radia.
Można go zobaczyć m.in. w serialach "Chyłka", "Przyjaciółki" oraz usłyszeć w wersji dubbingowej filmu "Był sobie pies 2" i w popularnym serialu animowanym Netflixa "Tuca i Bertie".
W teatrze interesuje go różnorodność, poszukiwanie autentyczności i żywy kontakt z widownią. Aktorstwo jest dla niego przede wszystkim opowiadaniem historii. Prywatnie - wieloletni miłośnik narciarstwa i windsurfingu.
Anna Wilk
Dyplomowana aktorka i wokalistka. Wcielała się w główną rolę w spektaklu dyplomowym „Moralność Pani Dulskiej” w reżyserii Kingi Kowalskiej. Dyplom muzyczny uzyskała w ramach koncertu dyplomowego „La Boheme” w reż. Anny Dijuk-Bujok. Grała w „Czyż nie dobija się koni” w reż. Magdaleny Piekorz w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. Współpracowała z Teatrem Nowym w Częstochowie, biorąc udział w spektaklach, czytaniach performatywnych i salonach poezji. Jej debiutem reżyserskim był autorski spektakl „Uwolnij nas”, w którym połączyła wiele form teatralnych, natomiast widowisko plenerowe „Ballady i romanse” w jej reżyserii zrealizowane zostało we współpracy z częstochowskimi artystami.
Jako instruktorka teatralna prowadzi liczne zajęcia dla dorosłych, młodzieży oraz osób z niepełnosprawnością.
Jacek Stachowicz
Reżyser, scenarzysta oraz instruktor teatralny. Studiował na Akademii Teatralnej oraz na Warszawskiej Szkole Filmowej. Ukończył także Akademię Scenariopisarstwa w StroryLab.pro. W latach 2018 – 2020 zastępca szefa artystycznego w Teatrze Wolandejskim. Reżyser wielu przedstawień teatralnych zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Od kilku lat prowadzi warsztaty z pracy przed kamerą obejmujące między innymi takie zagadnienia jak aktorstwo filmowe vs. teatralne, język filmu czy self-tape.
W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Praca z kamerą" w ramach WSAD.
AKADEMIA SZTUKI I KULTURY * WARSZAWA * JANA PAWŁA II 36C * OD 20 LAT WIODĄCE WARSZTATY W POLSCE * ZAJĘCIA WEEKENDOWE - SIEDMIODNIOWE - SEMESTRALNE - WEEKENDOWA SZKOŁA DLA DOROSŁYCH
RODO (POLITYKA PRYWATNOŚCI) * REGULAMIN * ZGODA OPIEKUNÓW * REGULATIONS
zapisy@warsztaty-teatralne.pl
Warsztaty Teatralne Warszawa Kraków Gdańsk