Instruktorzy

Piotr Filonowicz

Stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja.

Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej.

Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa).

Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.

W tym sezonie poprowadzi semestralne warsztaty Akademii Sztuki i Kultury w Warszawie.

 

Aleksandra Kowalczyk

Kulturoznawczyni, animatorka kultury, bułgarystka. Zajmuje się głosem praktycznie i teoretycznie. Założyła eksperymentalną grupę improwizacji wokalnej Syreny, z którą współtworzy cykl performansów („Młot na czarownice”, „Interferencje”, „Celina”, „Przepływ”, ośpiewywanie wystawy „Syrena herbem twym zwodnicza” w MSN). Stypendystka Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Pięknych w Płowdiwie, gdzie studiowała bułgarski śpiew ludowy. Głos, antropologia muzyki, performans oraz doświadczenie muzyczne to główne tematy jej badań kulturoznawczych. Współpracuje z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” (http://www.glissando.pl/aktualnosci/emancypacja-syren/) oraz Teatrem Węgajty. Od 2008 roku uczestniczy regularnie w zajęciach teatralno-wokalnych Akademii Sztuki i Kultury. Od 2015 roku współorganizuje z Piotrem Filonowiczem cykl warsztatów "Przędzalnia głosu". Specjalizuje się w poszerzaniu ekspresji wokalnej poprzez działania fizyczne i improwizację. Interesuje się muzyką tradycyjną, swobodną improwizacją, muzyką eksperymentalną, a także teatrem.

Prowadzi w ASiK warsztaty Przędzalnia Głosu oraz Warsztaty z Pieśni Bułgarskich.

Lidia Pronobis

Absolwentka Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej. Od 2017 roku w zespole Teatru Narodowego. Uczestniczka wielu warsztatów teatralnych w kraju i za granicą, m.in. w Centralnej Akademii Teatralnej w Pekinie. Odbyła miesięczny kurs Method Acting w Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Yorku. Laureatka nagrody aktorskiej na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, 2017, nagrody za pierwszoplanową rolę żeńską na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych, Itself 2017. Interesuje się budowaniem roli od improwizacji, obszarem jej szczególnych zainteresowań jest także piosenka aktorska. Pasjonatka dalekich podróży.

W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Improwizacje" w ramach WSAD 2019.

 

Ewa Małecki

Absolwentka wiedzy o kulturze w Katedrze Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiowała reżyserię na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Reżyserowała spektakle oraz czytania performatywne  i współpracowała między innymi z Teatrem Dramatycznym m. st. Warszawy, Teatrem Śląskim, Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Studio w Warszawie, Teatrem Collegium Nobilium, Muzeum Narodowym w Warszawie. Obecnie pracuje nad swoim debiutem telewizyjnym, spektaklem na podstawie dramatu Moniki Siary „Widok z mojego balkonu”, wyprodukowanym w WFDiF. Rozwija własną metodę pracy z aktorem. Interesuje ją psychologia, przede wszystkim mechanizmy obronne oraz teoria postpamięci i przepracowywania osobistych i grupowych (rodzinnych, klasowych, narodowościowych) traum. Do spektakli wprowadza elementy teatru fizycznego oraz tańca. Jej ulubiona poetyka to realizm magiczny.

W tym sezonie poprowadzi grupę spektaklową w Akademii Sztuki i Kultury w Warszawie.

 

Filip Wencki

Filip Wencki - nauczyciel kontakt improwizacji, aktor i reżyser teatru fizycznego, ruchowiec. Członek

teatru Linia Nocna i międzynarodowej grupy badawczej teatru ruchu The bridge of winds prowadzonej

przez Odin Teatret. W przeszłości zajmował się sztukami walki (tradycyjne sztuki: Aikido,Wing Tsun i

współczesne systemy: Krav Maga, Brasilian Jujitsu). Od ponad dziesięciu lat zajmuje się improwizacją

ruchu i tańca, oraz technikami teatru fizycznego. Reżyseruje, występuje i naucza w Polsce (m.in. Warsaw

Flow Festival, Polish CI Festival FRU, Teatr Tańca i Festiwal Zawirowania, Krakowski Teatr Tańca) i na

świecie (Kolumbia, Meksyk, Tajlandia, Malezja, Dania, Szwecja, Francja, Włochy, Niemcy, Czechy,

Ukraina). Po latach treningu wciąż zaskakiwany nieskończonością możliwości w ruchu i w ekspresji.

W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Praca z ciałem" w ramach WSAD 2019.

 

 

Kamil Toliński

Aktor teatralny i filmowy. Absolwent wydziału aktorskiego PWST we Wrocławiu. Po szkole przez chwilę współpracował z Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. Brał udział w warsztatach u m.in. Bernarda Hillera i Elizabeth Kemp. Od 2013 związany z teatrem sztuka na wynos w Krakowie.

W tym sezonie poprowadzi grupę przygotowań do egzaminów AT oraz grupę wtorkowa dla dorosłych.

 

 

Agnieszka Kocińska

Wokalistka, performerka, pieśniarka. Skończyła Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach oraz Letnią Szkołę Muzyki Tradycyjnej. Uczestniczy w Kursie Choreografii w Centrum w Ruchu i w Szkole Piosenki im. Elżbiety Zapendowskiej i Andrzeja Głowackiego w Warszawie.

Współpracowała z islandzkimi piosenkarkami Osk i Brynją, odbyła z nimi trasę koncertową, z Teatrem Stella Pollaris w Norwegii. Prowadziła autorskie zajęcia wokalno-ruchowe w projekcie Instant Acts 2017, w Ośrodku Kultury Ochota, w klubie Dobra Dobra, w projekcie Miasto i Ogród.

Brała udział w projektach choreograficznych z Marysią Stokłosą, Teatrem Tańca Inoj oraz w licznych warsztatach teatralnych. Prowadziła wokalne zajęcia dla dzieci.

Łączy praktykę głosu z ruchem. Śpiewa białym otwartym głosem i metodą Speech Level Singing, eksploruje różnorodne wpływy i stylistyki, szkoli się w improwizacji.

W tym sezonie poprowadzi przedmiot "Praca z głosem" w ramach WSAD 2019.

Bianka Filonowicz

Związana z grupą capoeiry angoli Zimba, studiem Kokyu oraz różnymi szkołami jogi. Interesują ją sztuki walki, taniec i improwizacja. Obecnie uczy się w szkole animatorów kultury na kierunku tańca. Zgłębia różne techniki medytacyjne. Brała udział w licznych warsztatach (OWTW, Cyrkulacje, Rusza Festiwal, Struna Ciała…). Uczyła się teatru fizycznego, kontaktu improwizacji, improwizacji ruchowej, tańca współczesnego, śpiewu tradycyjnego. Organizuje liczne projekty, warsztaty i spotkania warsztatowe.

W tym sezonie poprowadzi zajęcia "Teatr fizyczny - kurs semestralny".

 

asik.zapisy@gmail.com

Warsztaty Teatralne Warszawa Kraków Gdańsk

DO GÓRY