STRONA GŁÓWNA

WARSZTATY U CIEBIE

 

dla Twojej grupy  w Twojej szkole  dla Twojej firmy 

 

 

    Akademia Sztuki i Kultury proponuje Państwu prowadzenie warsztatów teatralnych w Państwa siedzibie:

 

   I. Warsztaty dwudniowe

 

   Najpopularniejsza forma warsztatów. Organizowane są one:

 
  •    jako wsparcie dla działającej w szkole grupy teatralnej

  •    jako nagroda dla uczestników szkolnych przeglądów teatralnych

  •    jako kurs dla osób prowadzących grupy teatralne (instruktorów, nauczycieli)

  Proponujemy wybranie jednego z czterech dwudniowych warsztatów:

 

 

1. Spodziewaj się niespodziewanego. Warsztat improwizacji aktorskich

 

Adresaci:

Młodzież od 16 roku życia, dorośli.

Treść:

Czy nie odczuwałeś nigdy lęku stojąc na scenie? Czy lęk przed tym, że nie jesteś wystarczająco dobry nie ograniczył nigdy twojej scenicznej swobody, nie spiął twoich mięśni i nie zaćmił myśli?

Poczucie pewności jest podstawą obecności aktora na scenie. Nie chodzi wcale o bezczelność ani o wyniosłość. Poczucie pewności jest stanem wzmocnionej odwagi. Także odwagi na to, by popełnić błąd.

Warsztat stawia na pozbycie się lęku działania i odnalezienie swobodnego dostępu do własnej kreatywności. Aktorzy powinni przede wszystkim umieć samodzielnie tworzyć, a nie wypełniać rozkazy reżysera. Jak się nie bać, jak odczuwać radość gry, jak widzieć i słyszeć na scenie, jak na to reagować tak, by improwizacja nie przeradzała się w chaos - tym zajmiemy się podczas warsztatu.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, zadania pozwalające na użycie pełnej ekspresji (aby na pierwszym miejscu nie zawsze stało słowo), wprowadzenie do improwizacji komediowych i improwizacji serio oraz mnóstwo ćwiczeń pomocniczych, gier i zabaw teatralnych, otwierających i nastrajających pozytywnie do bycia na scenie i do scenicznej współpracy. Będzie mało mówienia i dużo działania.

 

 

 

2. Bez gadania. Warsztat teatru ruchu i ruchu w teatrze.

 

Adresaci:

Młodzież od 16 roku życia, dorośli.

Treść:

Wiedza o tym, że teatr dramatyczny to nie jedyny rodzaj teatru, nie jest wiedzą powszechną. Dla większości aktor to ten, co odgrywa rolę, czyli wygłasza tekst dramatu lub scenariusza.

Warsztat Bez gadania służy temu, by zwrócić uwagę na potencjał tkwiący w ciele. W ciele mieści się głos, w nim mieszkają emocje i uczucia. Widz domyśla się przeżyć aktora obserwując jego fizyczne działanie. Słowa są dodatkiem, często dodatkiem zbytecznym.

Z innej strony warto wiedzieć, jak ciała używać, aby być wystarczająco wyrazistym na scenie, ale wyrazistym nie zanadto. Jaka szerokość ekspresji właściwa jest dla gry na ogromnej scenie a jaka na maleńkiej lub przed filmową kamerą, która uwydatnia najmniejsze drgnięcie twarzy. Jak być wobec widza nie tylko na tradycyjnej scenie pudełkowej, ale w każdej możliwej architekturze scenicznej i w każdej możliwej przestrzennej relacji aktor-widz.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, gry teatralne, ćwiczenia ze świadomości ciała, ćwiczenia pozwalające na przełamanie własnego stylu (maniery) poruszania się, na swobodne działanie nieskrępowane wstydem przed obserwatorami oraz ćwiczenia ze świadomości przestrzeni scenicznej.

 

3. Głos na wolności. Warsztat emisji aktorskiej.

Adresaci:

Młodzież od 16 roku życia, dorośli.

Treść:

Co to znaczy, gdy ktoś żąda ode mnie: „mów głośniej, nie słyszę cię”? Jak mam na taka uwagę zareagować? Kiedy próbuję, zaciska mi się gardło i głos brzmi tak nienaturalnie, że wstyd mi za siebie.

Celem warsztatu Głos na wolności jest znalezienie organicznego związku z dźwiękiem. Jeżeli uczestnik uświadomi sobie jak bardzo głos powiązany jest z ciałem, z jego rozluźnieniem, jak mocno łączy się ze swobodą emocjonalną – postawi pierwszy krok w kierunku odkrycia siły własnego dźwięku. Spróbujemy postawić także kilka dalszych kroków.

Ponadto skupimy się na roli słuchania w działaniu teatralnym i rozbudzaniu świadomości przestrzeni dźwiękowej sceny.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, ćwiczenia relaksacyjne, rozgrzewki fizyczno-wokalne, uruchamianie rezonatorów, techniki bezpiecznego wydobywania krzyku, nauka pieśni, praca z pauzą i intonacjami w tekście, improwizacje dźwiękowe.

 

4. Zrób spektakl z niczego. Warsztat tworzenia autorskiego scenariusza.

Adresaci:

Młodzież od 16 roku życia, dorośli.

Treść:

Zwykłe pytanie instruktora teatralnego to: „Skąd wziąć scenariusz spektaklu? Czy trzeba koniecznie wystawiać klasykę dramatu, czy też uda się znaleźć jakiś dobry współczesny scenariusz o współczesnym świecie, który spodoba się młodym aktorom?”

Nasze pytanie brzmi: „Po co przekładać cudzy tekst na scenę, skoro tak ogromny potencjał twórczy tkwi w grupie teatralnej i tak wiele każdy nosi w sobie opowieści?”

Warsztat uświadamia, jak w prosty sposób, opierając się na technikach improwizacji aktorskiej, można rozpocząć budowanie spektaklu. Punktem wyjścia do działań staną się wspomnienia i marzenia uczestników, a także przedmioty codziennego użytku, fotografie prasowe, absurdalne skojarzenia, zdania wyrwane z kontekstu i wszystko to, co znajdzie się w zasięgu ręki lub wzroku lub myśli.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, gry i zabawy teatralne, ćwiczenia z improwizacji i jej analiza, przechodzenie od improwizacji do scen spektaklu, techniki łączenia scen, budowanie napięć w scenariuszu, punkty zwrotne akcji i jej zakończenie.

Warsztat ten jest rozwinięciem warsztatu improwizacji aktorskich, może być jednak przeprowadzony niezależnie.

 

            Co rozwijasz?

Warsztat

 

Ciało - ruch

Głos

Kreatywność i wyobraźnia

Spodziewaj się niespodziewanego

+

+

+++

Bez gadania

+++

+

++

Głos na wolności

+

+++

+

Zrób spektakl z niczego

+

+

+++

 

Jeśli interesuje Cię każdy z warsztatów i nie chcesz decydować się na wybranie całego cyklu, wybierz Pigułkę lub Pigułę.

 

 

Pigułka

Adresaci: gimnazjaliści, licealiści, dorośli

Treść:

Pigułka zawiera w sobie elementy wszystkich pozostałych warsztatów. Jeśli interesuje Cię każdy z nich i nie możesz się zdecydować, który będzie najlepszy, wybierz Pigułkę.

Warsztat ten stanowi intensywne, skondensowane wprowadzenie do pracy nad takimi podstawowymi narzędziami aktorskimi, jak ciało, głos, emocje i wyobraźnia. Jak wszystkie nasze warsztaty stawia na otwarcie, kreatywność oraz zintegrowanie przeżycia z aktorskimi środkami wyrazu.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, techniki walki z tremą, gry i zabawy teatralne, rozgrzewki fizyczno-wokalne, praca nad naturalną, mocną emisją głosu, ćwiczenia ze świadomości ciała, wprowadzenie do improwizacji komediowych i improwizacji serio, elementarne zadania aktorskie.

 

            Co rozwijasz?

Warsztat

 

Ciało - ruch

Głos

Kreatywność i wyobraźnia

Pigułka

+++

+++

+++

 

 

 

 
 

 

   II. Piguła, czyli warsztaty tygodniowe lub dziesięciodniowe

 

   

  

Piguła

Adresaci: gimnazjaliści, licealiści, dorośli

Treść:

W odróżnieniu od pozostałych nie jest warsztatem dwudniowym, lecz dłuższym: siedmiodniowym lub dziesięciodniowym. Piguła zawiera ćwiczenia i zadania wszystkich czterech dwudniowych warsztatów.

Tygodniowa intensywna praca teatralna - kilka godzin działań każdego dnia - pozwala na odcięcie się od bieżących, prywatnych spraw i głębokie wejście w tematy warsztatu. Naocznie można przekonać się jak z dnia na dzień rośnie świadomość ciała, przestrzeni scenicznej, jak poprawia się organiczność głosu i odwaga bycia na scenie.

Głównymi tematami Piguły są pewność sceniczna, lekkość i kreatywność działania, praca nad ciałem, głosem i wyobraźnią, umiejętność słuchania i reagowania w improwizacji teatralnej.

Na warsztat złożą się ćwiczenia integrujące grupę, techniki walki z tremą i praca nad swobodą bycia na scenie, gry i zabawy teatralne, rozgrzewki fizyczno-wokalne, praca nad naturalną, mocną emisją głosu, ćwiczenia ze świadomości ciała, ćwiczenia relaksacyjne, wprowadzenie do improwizacji komediowych i improwizacji serio, elementarne zadania aktorskie, praca nad tekstem.

Od uczestników Piguły wymagane jest pamięciowe opanowanie krótkiego tekstu prozą (pół strony).

 

            Co rozwijasz?

Warsztat

 

Ciało - ruch

Głos

Kreatywność i wyobraźnia

Piguła

+++

+++

+++

 

Warsztaty kilkudniowe mogą przybrać postać obozu teatralnego dla młodzieży. Możemy je poprowadzić dla Twojego ośrodka kultury, dla Twojej szkoły, dla Twojego biura podróży. Posiadamy uprawnienia organizacyjne.

 

***

 

Mamy także warsztat dwudniowy skierowany przede wszystkim do dzieci i młodszej młodzieży.

 

Gry teatralne.

Adresaci:

Dzieci i młodzież do 15 roku życia.

Treść:

Podczas warsztatu nie będziemy przygotowywać młodzieży do konkursów recytatorskich, ani uczyć ich jak dobrze mają wypaść na akademiach szkolnych. Nie będziemy rozdawać scenariuszy etiud teatralnych i nie będziemy ustawiać działania aktorów na scenie („Ty stań tutaj, a ty powiedz tamto w ten a taki sposób. Źle! Posłuchaj jak ja to mówię. Powtórz!”).

Podczas warsztatu sami będziemy uczyć się od uczestników. Pozwolimy im na przywołanie niespożytej energii i niespożytej kreatywności i postaramy się od nich tą kreatywnością zarazić. I skierować te energię w stronę teatru.

Aktor musi przede wszystkim umieć się bawić. Być twórczym i żywym znaczy umieć patrzeć oczami tego, który się wszystkiemu dziwi i dla którego wszystko jest ciekawe. Musi odczuwać radość odkrywania nowych rzeczy i radość współdziałania.

Jeśli uczestnicy odważą się działać otwarcie, bez wewnętrznego cenzora zamykającego drogę do wyrażania, jeśli spędzą dobry czas i uwierzą, że tworzenie jest dla nich dostępne i są w tym całkiem nieźli – nasze zadanie będzie spełnione.

Na warsztat złożą się zadania integrujące grupę, rozgrzewki ruchowe, ćwiczenia na zaufanie, wizualizacje i zadania uruchamiające wyobraźnię, ćwiczenia z konstruowania opowieści, wprowadzenie do improwizacji aktorskich, tworzenie autorskich scen z przypadkowych fragmentów wypowiedzi, inspirowanych zastaną przestrzenią, przedmiotami, wolnymi skojarzeniami, marzeniami uczestników, a także – zależnie od pogody - teatralne gry terenowe. I oczywiście mnóstwo gier i zabaw teatralnych. Gwarantujemy dużo ruchu, dużo zabawy i dużo pozytywnego zmęczenia.

 

DODATKOWE INFORMACJE

 

 

Ile godzin trwają zajęcia?

 

2 dni po 6 godzin zegarowych czyli łącznie

12 godzin zegarowych, czyli

16 godzin lekcyjnych

 

Piguła: 39 godzin zegarowych, czyli

52 godziny lekcyjne

 

 

Ile osób liczy grupa?

8-15 osób

 

Ile kosztują warsztaty?

PROMO:

Pojedynczy warsztat dwudniowy: 1900 zł tylko 1600 zł (do czerwca 2014 roku)

 

 

Cykl 4 warsztatów: 6900 zł tylko 4800(do czerwca 2014 roku)

 

Piguła: 7 dni: 5900 zł tylko 3800(do czerwca 2014 roku)

10 dni  6900 zł tylko 4800(do czerwca 2014 roku)

 

Do kosztu warsztatów należy doliczyć koszt noclegu oraz dojazdu instruktora (niedrogi nocleg i PKS/PKP)

 

 

Gdzie uzyskać dodatkowe informacje?

 

zapisy@warsztaty-teatralne.pl

609 045 956

 

(jeśli kontaktował się z Państwem nasz Przedstawiciel - prosimy o kontakt z Nim)

 

 

 

 

Chętnych do współpracy prosimy o kontakt

Prosimy o kontakt mailowy lub telefon na numer 0 609 045 956, czynny od 9:00 do 22:00 (w godzinach prób: prosimy o pozostawienie wiadomości).

 

 

 

 

STRONA GŁÓWNA

 

 

 

 

 

Zajęcia aktorskie - teatralne w moim mieście